NHL simulace = vášeň mého mládí

31.12.2015 15:49

Sport a čísla, to je spojení, pro které jsem si brzy ve svém životě vytvořil vášeň. Studium týmových nebo hráčských statistik v hokeji, fotbalu, tenisu, biatlonu, to bylo pro kluka jako já opravdu něco! Došlo to až do té fáze, že svůj volný čas jsem, kromě sportování s ostatními venku, trávil hrami, které jsem si sám vytvořil. 

Nejoblíbenější se pro mě stala simulace sezóny hokejové kanadsko-americké ligy NHL. Simulace spočívala v náhodných výběrech stavů, které ovlivňují výsledek hokejového zápasu. Muselo se určit, ve které minutě padne gól, který tým a hráč ho vstřelí, kdo mu na něj přihraje, atd. Sám jsem nechtěl nechat věci pouze na náhodě. Přece nebude mít Jarda Jágr stejnou šanci dát gól než nějaký bitkař z Kanady. Pro simulaci jsem tak využil pravděpodobnosti nastání každého stavu, které jsem si případně lehce zabarvil dle vlastního pocitu nebo názoru. Tyto pravděpodobnosti jsem zjistil analýzou minulých dat, tzn. pokud Jágr loni vstřelil 32 gólů a Kasparaitis jen 8, měl by mít čtyřnásobně vyšší šancí zamířit do černého. Samotnou simulaci pak ostarala hrací kostka, která mi umožňovala naplnit 6 až 216 možných stavů pro každou událost. S tímto jsem si vystačil. 

Takto jsem odehrál všechna utkání NHL jedné kompletní sezóny. Odehrát jedno utkání trvalo přibližně 5 minut. Uvědomíme-li si, že jedna sezóna pojme téměř 1400 zápasů, pak jsme na čísle 7000 minut vynaložených na mou hru. To bych měl ještě připočítat hodiny a hodiny příprav, chystání soupisek, stanovení pravděpodobností pro každého hráče a všechny stavy nebo grafické hodnocení sezóny. To bychom byli přes desetitisícovku minut. A sezón bylo více než jedna. Raději nepočítat. :)

Zajímavé pro mě bylo přijetí okolí. Kamarádi v mém věku dokonce hráli se mnou, házeli kostkou, bavilo je to! Můj brácha mě zase, když si vodil domů své kamarády, ukazoval ostatním. Byl jsem takové podivné zviřátko, jako v zoo, na které se chodí dívat. Nezáleží na tom, zda jsem byl někomu k smíchu nebo zda má hra někoho dokázala zaujmout. Mně osobně to posílilo vášeň pro hokejové statistiky a analýzy, které rád dále posunu a vzdělám se v nich. Kromě toho mi to výrazně vylepšilo pravopis.