Proč Tichošlápek Péťa?

13.01.2016 23:27

Proč, že jsem nazval svůj blog blogem tichošlápka Péti? Odpověď je složená z několika dílků, dá se to vše představit jako kousky koláče, které dohromady tvoří celek, tj. 100%.

Z 58% tvoří myšlenku na tento název má vlastní nedávná zkušenost. Těsně před Vánoci 2015 mi udělalo velkou radost pořádání koncertu dvou milých hudebních přerovských skupin - The Ginger a D.U.B. music. Po rozparádění se u zrzavých kluků přišel na řadu frontman D.U.B. music Pavel "Králíček". Ten oděn ve slušivých šatech, které by padly ne jen pohádkové červené karkulce rozjel představení plné radosti a pohody, tak jak se to může u "Dubáků" podařit. No a pak přišla na řadu píšnička - Tichošlápek Péťa. Já už ji jednou slyšel na kouzelném festivalu Život je v Brodku u Přerova. Líbila se mi, tam jsme se i s Pavlem vzájemně představili. Ještě předtím ráno tedy mě a spoustu dalších rozplakal svou inspirativní přednáškou, to je však jiný příběh. Na začátku písničky v Přerově se Pavel zeptal, zda se tu někdo jmenuje Péťa. No a asi proto, že jsem byl hned po ruce a asi, že jsme se už na oko někdy potkali, bylo jasno. Pavel říká: "Ty jseš Péťa? Tak pojď." No a tak jsem přerušil svou sérii vystoupení u The Ginger a měl jsem radost zatančit před dalšími lidmi ve skvělém rozpoložení.

Z 29% tvoří název pouto významu sousloví a mé osobnosti. Péťa je přece mé jméno, to mi bylo dáno, to je jasné. No a tichošlápek, takový přece od přírody docela jsem. Pamatuji si, že jedna spolužačka ze střední o mě říkala: "Tichá voda, břehy mele." No jo, nikdy jsem nebyl ten, co uměl strhnout pozornost na sebe nebo co by se vyžíval v dlouhých monolozích. Byl jsem vždy tišší přemýšlivější typ. 

Z posledních 13% jsem se pro název rozhodl, protože se mi tak moc nelíbí, necítím, že by se mi líbilo, kdyby mě tak ostatní oslovovali často. No při prvním novoročním florbalovém tréninku se tak už stalo, ale už mě to jen rozesmálo a udělalo dobře. Vím totiž, že je to další malilinkatý kousíček k překonání svého nepohodlí, zkouška maloučkého hrdinství.

Takže jsem s názvem zatím naprosto spokojen. Snad mi to nezůstane nebo že by...

Zdroj obrázku:
Facebook D.U.B. music